|
Az oldal a 2x-es Grammy-díjas rockbandával, az Evanescence-szel, és angyali hangú énekesnőjével, Amy Lee-vel foglalkozik. Ben Moody gitárossal alapították meg az együttest 1995-ben. Keményen megdolgoztak a sikerért, és mindig is a minőségre helyezték a hangsúlyt. Az Evanescence tagjai: Amy Lee (ének, zongora, hárfa) Jen Majura (basszusgitár), Tim McCord (ritmusgitár), Will Hunt (dob), Troy McLawhorn (gitár).
Világszerte több, mint 25 millió eladott albummal napjaink meghatározó rockzenekara.
Megjelent kiadványok, albumok:
• Evanescence EP (1998)
• Origin demo (2000)
• Fallen (2003)
• Anywhere But Home DVD (2004)
• The Open Door (2006)
• Evanescence (2011)
• The Ultimate Collection BoxSet (2016)
• Synthesis (2017)
• Synthesis Live Orchestra DVD (2018)
• The Bitter Truth (2020)
| |
|
Amy Lee 1981-ben született, 9 éves korában kezdett zongorázni. Nagy hatással volt rá Mozart munkássága. Eredetileg klasszikus zeneszerző szeretett volna lenni, a rockzenét mindig is szerette, így a két zenei stílus ötvözete a mai napig jellemzi dalait. 2007-ben házasodott össze Josh Hartzlerrel, 2014-ben született meg kisfiuk, Jack Lion. Szólókarrierje 2014-ben indult: filmzenéket, feldolgozásokat készít, de megjelent egy gyermekdalokat tartalmazó albuma is.
Megjelent albumai:
• Aftermath (2014)
• Covers vol.1 (2015)
• Dream Too Much (2016)
| |
|
Az oldal nem áll kapcsolatban az együttessel, tagjaival, menedzserükkel. Nonprofit-site. Célja, hogy naprakész infokkal szolgáljon a magyar rajongók részére.
Az oldalon lévő tartalom a www.evanescence.gportal.hu kizárólagos tulajdona, a cikkek újraközlése nem megendegett, TILOS!
© 2003-2022
Szerkesztő & design: Emerci
előző szerkesztők / lastest editors:
♦ Kriszta (2007-2015)
♦ Dávid (2003-2007)
| |
|
| |
|
ÚJ ALBUM - THE BITTER TRUTH
Az ötödik nagylemez megjelent 2020-ban. A lemezhez kapcsolódó turné már folyamatban van.
ÚJ KISLEMEZ - "Better Without You"
Megjelent: 2021.
Zúzós, rockos hangzású dal a "The Bitter Truth" albumról
2021.novemberében közös turnéra indult az együttes a Halestormmal. 2022-ben pedig főleg Európában fognak koncerteket adni.
TURNÉ - "Worlds Collide Tour"
2020-ban közös turnéra indult volna az Evanescence a Within Temptationnel, azonban a járványhelyzet miatt a dátumokat törölték. A koncertek pótlása 2022 első felében kerül megrendezésre. Helyszín: Európa.
| |
|
2024. December
H | K | S | C | P | S | V | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 01 | 02 | 03 | 04 |
|
| | |
|
koncert 2022
Worlds Collide Tour a Within Temptationnel
2022. március 16. Lipcse, Németország
2022. március 17. Berlin Velodrom
2022. március 18. Gliwice Lengyelország
2022. március 20. Brüsszel Belgium
2022. március 21
2022. március 23. Düsseldorf Németország
2022. március 24. Luxembourg Rockhal
2022. március 26. München, Németország
2022. március 28. Milánó Olaszország
2022. március 30. Párizs, Franciaország
2022. április 1. Hamburg Németország
2022. április 4. Leeds England
2022. április 5. London The O2 Arena
2022. április 7. Glasgow Scotland
2022. április 8. Birmingham England
2022. április 11. Amszterdam, Hollandia
2022. április 12
2022. április 13. Frankfurt Németország
2022. április 15. Zürich Svájc Hallenstadion
Összes turné
« 1999-től napjainkig.
| |
-
Hello!
Magyarország egyetlen naprakész
portálja az Evanescence együttesről, és annak énekesnőjéről, Amy Lee-ről. Az oldalon a legfrissebb híreket, és a bandával kapcsolatos leglényegesebb információkat találhatod meg.
Kérdésed lenne velük kapcsolatban? Írj az üzenőfalra, vagy keress e-mail-ben.
xoxo: Emerci /szerk./
|
|
|
Evanescence | Amy Lee hírek |
EVANESCENCE LEMEZKRITIKA 2012. 01. 28. written by Franczel Annamária
Franczel Annamária lemezkritikáját olvashatjuk a cikk folytatásában. Személy szerint egyetértek a leírtakkal!
Ha valaki kimondja előttünk az Evanescence nevet, alighanem az énekes Amy Lee arca ugrik be, ahogy egy földig érő ruhában üldögél fekete zongorája mögött. De még az is előfordulhat, hogy egyből az együttes legújabb, 2011 októberében megjelent albumára asszociálunk, ami az első olyan korongjuk, ami a zenekar nevét viseli.
Az Evanescence manapság a legkedveltebb goth rock/metál együttesek közé tartozik, alig akad olyan ember, akinek ne csengnének ismerősen a Bring me to life taktusai, amivel sikerült betörniük a mainstream szférába. Maga a zenekar egyébként 1994-ben alakult, amikor Amy Lee és Ben Moody találkozott egy ifjúsági táborban, és kitapasztalva egymás zenei ízlését azonnal megegyeztek, hogy közös együttest kell alapítaniuk. Később csatlakozott hozzájuk John LeCompt, Rocky Gray és Will Boyd (akik mindegyike távozott a zenekarból mostanára), kiadták első albumukat Fallen névvel, megnyerték maguknak a közönséget, és hosszú évek várakozása után visszatértek, hogy megörvendeztessenek minket egy újabb koronggal.
Az együttes legutóbbi albuma, a The Open Door 2006 szeptemberében jött ki, így nem csoda, ha minden rajongó tűkön ülve várta már a következő albumot, különösen azok után, hogy a The Open Door túlzottan melankolikusra sikeredett. Okulva ezen a zenekar úgy döntött, hogy visszatér a korábbi, jól bevált stílusához. Amy Lee azt nyilatkozta a korongról a kiadás előtt, hogy többek között ez az oka, amiért a lemez az együttes nevét kapta: „Gondolkoztam rajta, és rájöttem, hogy az album és a dalszövegek is arról szólnak, hogy beleszeretek Evanescence-be, abba, amiért már legalább egy évtizede megőrültem.”
Nos, azt nem lehet egyöntetűen kijelenteni az Evanescence albumról, hogy a zenekar teljesen visszatért volna a korábbi stílusához, mivel jóval érettebb maga a zenei anyag és Amy Lee hangja is rengeteget változott a Fallen óta. Sokkal inkább egy „új” Evanescence-ről van szó, aki végre rátalált a saját hangjára, és rendelkezik is az eszközökkel, hogy ezt kifejezésre juttassa. Az album szinte csak pozitív értékeléseket kapott, nem véletlenül: a lemezen tökéletesen el van találva a lassú és a gyors számok aránya, és még ha fajsúlyosabb is egy-egy dal mondanivalója, nem érezzük úgy, hogy Amy Lee minden bánatát egyenesen a nyakunkba akarja zúdítani néhány félelmetesen magas hanggal megfűszerezve.
Ha először betesszük a korongot a lejátszóba, és egyben végighallgatjuk, könnyen az az érzésünk támadhat, hogy nem tudjuk egyértelműen meghatározni a műfajt. Mert egy kicsit hasonlít a szimfonikus metálra a zenei aláfestések miatt, kicsit a goth rockra a dalszövegek miatt, de itt-ott szintetizátorzenére is figyelmesek lehetünk. Amy Lee szerint az album hangzásvilága olyan színes, mint egy szivárvány, és valóban több zenei stílus jegyei megjelennek a korongon.
Az album tizenkét számot tartalmaz, a deluxe kiadás tizenhatot. A korong egyből a pörgős, fülbemászó What You Want dallal indít, ami az Evanescence előfutára is volt, mivel augusztusban jött ki kislemezként. Ennek tiszteletére egy videoklipet is forgattak hozzá, amiben Amy bizarr sminkkel rohan végig a Brooklyni Hídon, a függetlenséget és a szabadság vágyát szimbolizálva, ami egyébként is visszatérő téma az albumon. Persze, a What You Want nemcsak ezért telitalálhat nyitószámnak, hanem azért is, mert tökéletesen karakterizálja az egész albumot, és előrevetíti azt a sajátos atmoszférát és hangzásvilágot, aminek a későbbiekben részesei lehetünk.
A Made of Stone sokban hasonlít az előző számra, bár annál némileg húzósabb, és csak a refrénnél gyorsul fel. A téma itt is a függetlenedés, egy olyan párkapcsolat lezárása, ahol az egyik fél megunta, hogy a másik sosem elégedett vele. A The Change még mindig a gyorsabb számok tárházát gazdagítja, nekem pedig a személyes kedvencem az albumról, a versszakok alatti szintetizátorjáték miatt, ami zseniálisan feszültté teszi az egész dalt. Amy Lee talán itt játszik a legtöbbet a hangjával, hogy hitelesen jelenítse meg a dalszövegben előadott szenvedését.
Becsapós a My Heart Is Broken, hiszen az elején lévő szomorkás zongorajáték után azt hitetnénk, hogy végre megtaláltuk az album első nyugvópontját, ám elég húsz másodperc is, hogy rájöjjünk, még mindig tart az együttes kezdeti lendülete. Amit tovább visznek a kissé szaggatott előadásmódú The Other Side című dalba, és nem lassítanak az Erase This számnál sem, pedig már majdnem az album felénél járunk. Igaz, az Erase This némileg gyorsabb, mint az előző két szám, és mivel zeneileg nem válik el annyira élésen a refrén (hasonlóak a hangok és a riffek), könnyen érezhetjük úgy, mintha a dal végtelenítve lenne, pörgésével a rajongókat is magával sodorva, miközben ismét tanúi lehetünk Amy egyik szabadulási kísérletének.
Ha valakit kifárasztott volna ez a tempó, jó hírem van: következik a Lost In Paradise. Ez egy rendekkel vontatottabb dal, bár ez sem lassul le annyira, mint a korábbi lemezeken mondjuk a Good Enough, ugyanis az első refrén után a csupasz zongorajátékhoz csatlakoznak a dobok és a gitárok, egy sokkal erőteljesebb, teljesebb hangzást biztosítva ezzel. Ennek egyetlen hátránya, hogy eltűnik az a meghitt, intim légkör, amit Amy megteremtett a szám elején, mikor is azt hihettük, hogy közvetlenül nekünk énekelt.
„Sick of it all, Sick of it all!”¸kiabálja Amy Lee a nyolcadik, Sick című dalban, ami néhány másodperc alatt visszaidézi azt a zúzós, pörgős hangulatot, amihez már hozzászokhattunk. Az End of The Dream kissé veszít ebből a lendületből, legalábbis a versszakok alatt, a refréneknél gyönyörűen kicsúcsosodik Amy énekhangjának köszönhetően. Az Oceans valószínűleg a legsötétebb hangvételű dal az egész korongon, mind a szöveg, mind a hangzás miatt, amelyek kitűnően alátámasztják egymást, és mi is azonosulunk Amy kétségbeesésével, hogy nem találja a kiutat, és képtelen átkelni az óceánon, amin túl a szabadság várja.
Az album még az utolsó előtti számnál, a Never Go Back esetében sem veszít a lendületéből. A gitár itt is egy rendkívül ütemes, feszült hangulatot teremt meg. A riffek az elején kissé lassabbak, a bridge-eknél felgyorsulnak, hogy a refrénnél kissé háttérbe vonuljanak, és több teret nyerjen Amy hangja.
És elérkeztünk a korong utolsó dalához, a Swimming Home-hoz, ami jóval lassabb a Lost In Paradise-nál is, bár itt sem csak az egyszerű zongorajáték dominál, és Amy hangja még effektezve is van a biztosabb hatás érdekében.
A negyvenhetedik percnél csalódottan vehetjük tudomásul, hogy véget is ért az album. Azok, akik kicsit többet áldoztak a korong beszerzésére további négy számmal gazdagodtak, amelyek név szerint: New Way To Bleed, Say You Will, Disappear, Secret Door. Ezek közül igazából a Say You Will érdemel említést, mint talán az egész lemez legeredetibb, legegyedibb dala, a Secret Door számában pedig megtalálhatjuk azt, amit eddig hiányoltunk: a végletekig lecsupaszított, Amy hangján alapuló zenét, csakhogy aláfestésnek itt zongora helyett – a változatosság kedvéért – hárfát kapunk, amin – állítása szerint – Amy csak a közelmúltban tanult meg játszani.
Az biztos, hogy egy olyan albumhoz van szerencsénk, ami hosszú hetekig fog még pörögni a lejátszónkban, és egyszer sem lesz kedvünk megnyomni a STOP gombot, mert sokadig hallgatásra is találunk még érdekességeket benne. Én mindenkinek tudom ajánlani az Evanescence új lemezét: a régi rajongóknak azért, hogy megismerhessék az együttes új arcát, és a korábbinál jóval impulzívabb élményekkel gazdagodjanak, azoknak pedig, akik csak most ismerkednek a zenekarral azért, hogy egy minden ízében különleges, semmihez sem hasonlítható koronggal egészíthessék ki a zenetárukat.
Forrás: rockvilag.hu
| |
|
|