Az oldal a 2x-es Grammy-díjas rockbandával, az Evanescence-szel, és angyali hangú énekesnőjével, Amy Lee-vel foglalkozik. Ben Moody gitárossal alapították meg az együttest 1995-ben. Keményen megdolgoztak a sikerért, és mindig is a minőségre helyezték a hangsúlyt. Az Evanescence tagjai: Amy Lee (ének, zongora, hárfa) Jen Majura (basszusgitár), Tim McCord (ritmusgitár), Will Hunt (dob), Troy McLawhorn (gitár).
Világszerte több, mint 25 millió eladott albummal napjaink meghatározó rockzenekara. Megjelent kiadványok, albumok: • Evanescence EP (1998)
• Origin demo (2000)
• Fallen (2003)
• Anywhere But Home DVD (2004)
• The Open Door (2006)
• Evanescence (2011) • The Ultimate Collection BoxSet (2016) • Synthesis (2017) • Synthesis Live Orchestra DVD (2018) • The Bitter Truth (2020)
Amy Lee
Amy Lee 1981-ben született, 9 éves korában kezdett zongorázni. Nagy hatással volt rá Mozart munkássága. Eredetileg klasszikus zeneszerző szeretett volna lenni, a rockzenét mindig is szerette, így a két zenei stílus ötvözete a mai napig jellemzi dalait. 2007-ben házasodott össze Josh Hartzlerrel, 2014-ben született meg kisfiuk, Jack Lion. Szólókarrierje 2014-ben indult: filmzenéket, feldolgozásokat készít, de megjelent egy gyermekdalokat tartalmazó albuma is. Megjelent albumai: • Aftermath (2014) • Covers vol.1 (2015) • Dream Too Much (2016)
Az oldal nem áll kapcsolatban az együttessel, tagjaival, menedzserükkel. Nonprofit-site. Célja, hogy naprakész infokkal szolgáljon a magyar rajongók részére.
Az oldalon lévő tartalom a www.evanescence.gportal.hu kizárólagos tulajdona, a cikkek újraközlése nem megendegett, TILOS!
Az ötödik nagylemez megjelent 2020-ban. A lemezhez kapcsolódó turné már folyamatban van.
ÚJ KISLEMEZ - "Better Without You"
Megjelent: 2021.
Zúzós, rockos hangzású dal a "The Bitter Truth" albumról
TURNÉ - "2021-2022"
2021.novemberében közös turnéra indult az együttes a Halestormmal. 2022-ben pedig főleg Európában fognak koncerteket adni.
TURNÉ - "Worlds Collide Tour"
2020-ban közös turnéra indult volna az Evanescence a Within Temptationnel, azonban a járványhelyzet miatt a dátumokat törölték. A koncertek pótlása 2022 első felében kerül megrendezésre. Helyszín: Európa.
2022. március 16. Lipcse, Németország 2022. március 17. Berlin Velodrom 2022. március 18. Gliwice Lengyelország 2022. március 20. Brüsszel Belgium 2022. március 21 2022. március 23. Düsseldorf Németország 2022. március 24. Luxembourg Rockhal 2022. március 26. München, Németország 2022. március 28. Milánó Olaszország 2022. március 30. Párizs, Franciaország 2022. április 1. Hamburg Németország 2022. április 4. Leeds England 2022. április 5. London The O2 Arena 2022. április 7. Glasgow Scotland 2022. április 8. Birmingham England 2022. április 11. Amszterdam, Hollandia 2022. április 12 2022. április 13. Frankfurt Németország 2022. április 15. Zürich Svájc Hallenstadion
Magyarország egyetlen naprakész
portálja az Evanescence együttesről, és annak énekesnőjéről, Amy Lee-ről. Az oldalon a legfrissebb híreket, és a bandával kapcsolatos leglényegesebb információkat találhatod meg.
Kérdésed lenne velük kapcsolatban? Írj az üzenőfalra, vagy keress e-mail-ben.
Az Evanescence a legjobb példakép - elmondjuk miért.
MInt ismeretes, eredetileg 2009 körül adták volna ki a harmadik stúdióalbumukat, és már 2008-ban lelkesen dolgoztak az új dalokon. Amy Lee elképzelése szerint új hangzást és hangszereket csempésztek volna a megszokott hard rock stílushoz, azonban ebbe a kiadónak igenis sok beleszólása volt. A megírt dalokat - finoman fogalmazva - bénának, eladhatatlannak tituálták, és Amy-éket arra kérték, hogy új dalokat írjanak.
Mindez után nem csoda, hogy az együttes szabadságra ment. Amy-t lelkileg megviselte a kiadó hozzáállása és kérése, a dalokat besöpörte a fiók mélyére, és hallani sem szeretett volna róluk hosszú éveken keresztül. Ezeket a dalokat később "broken songs"-nak, azaz "összetört daloknak" nevezte el, és így beszélt a kásőbbi interjúkban róluk.
A soron következő album 2011-ben jelent meg "Evanescence" címmel, mely nem a "The Open Door" hangzását követte, hanem egy metal album volt. Az albumon helyet foglaló témák sokkal érettebbek voltak, Amy pedig még magasabb oktávokat is énekelt, amit az albumon bátran be is mutatott. A 2006-os albumot követő siker azonban elmaradt. A kiadó erőteljesen szabotálta az Evanescence-t: nem kellőképpen promotálta az új albumot, emiatt kevés emberhez jutott el a hír az új kiadvánnyal, no és persze a koncetturnéval kapcsolatban, illetve egyéb szankciókkal mindent megtett annak érdekében, hogy az Evanescence egy kiégett, lejárt együttesnek tűnjön, ráadásul a jogdíjakat sem megfelelően kezelték. Ez az időszak nagyon nehéz volt Amy Lee számára: a kiadó elnyomása alatt, erőteljesen korlátozva az alkotói kreativitását és tehetségét. Családja, barátai, és hűséges rajongói azonban mindvégig kitartottak mellette. Komolyan elgondolkodott rajta, hogy az Evanescence-t hosszú évekre parkolópályára tegye, és inkább szólókarrierbe kezdjen:
„Nem szeretnék jóslatokba bocsátkozni, mert őszintén nyitott vagyok mindenre, és sosem szeretem azt mondani, hogy örökre vége az Evanescence-szel, hiszen az életem óriási részét jelenti. Nagyon élveztem a bandával töltött időt, nem is szeretném csak úgy félredobni az egészet, de a belátható jövőben nincsenek terveim arra nézve, hogy akármit is csináljak a zenekarral. Rendkívül fontos számomra, hogy most arra fordítsam az időmet, hogy más oldalaimat mutassam meg. Korábban mindig azt mondtam: megvan a lehetőségem arra, hogy ezt a zenekaron keresztül tegyem, szóval miért fognék másba? Viszont ez csak bizonyos fokig igaz, hiszen az én érzelmeim is változnak, az Evanescence-szel szemben pedig léteznek bizonyos elvárások az emberekben. A zenekar nagyobb nálam, ami tök jó, viszont éppen emiatt simán előfordulhat, hogy írok egy dalt, ami nem fér bele a repertoárba, és rendszeresen elő is fordul. Vagyis más keretekre is szükségem van a zenéléshez.” - nyilatkozta 2014-ben
A sors azonban nem bottal ver: a kiadócsoportnak súlyos anyagi gondjai támadtak, a csőd szélére kerültek, a Wind-Up kiadó megszűnt - egybeolvadt egy nagyobb kiadóval. Amy Lee jogilag felszabadult, és pert indíthatott korábbi kiadójával szemben 2015-ben, melynek idén lett meg az eredménye: a bíróság Amy Lee-nek adott igazat.
Azonban a 2007-2009-ben írt dalok, melyeket a korábbi kiadó által bénának, selejtesnek tartott, nem porosodtak sokáig a fiókban. Az egyik ilyen dalt vette elő az énekesnő, és lett egy vadonat új dal a "Synthesis"-en: ez a "Hi-Lo".
A "Hi-Lo"-t nagyjából 10 éve írták Will Science Hunttal, ez az első közös daluk. A Synthesis track by track-ben így írnak róla:
"Ez az album két új dalának az egyike. Először 10 éve hangzott fel, akkor írtuk meg ugyanis Will Hunt producerrel, ez volt az első dal, amit valaha is megírtunk. Olyan barátok voltunk, akik zenével és zenei ízlésünkkel kapcsolatos ötleteinkkel úgy döntöttünk, hogy bemegyünk a stúdióba egy próbanapra, és meglátjuk, működik-e az a bizonyos kémia. Ebből származik ez a dal. Azóta szeretem. Mindig szerettem volna megjelentetni, de azt mondták, nem elég jó, és ezért be sem fejeztük teljesen. A dal most végre elnyerte méltó helyét. Olyan epikus közegben képzeltem el, mint húros és teljes zenekarral. Ez mind össze is jött. Aztán Lindsey Stirling játssza benne a gyönyörű hegedűszólót."
A tanulság az, hogy soha ne higyjük el, ha nem hisznek bennünk eléggé. A főnökünk, felettesünk nem mindig akar jót nekünk, főleg ha azt látja, mennyi lehetőség van egy emberben. Jobb esetben ez nem így van, de nagyon sok rossz helyzet van a világban - munka, családi, párkapcsolati és egyéb területen.
Amy Lee a méltatlan helyzet ellenére - bár elhitte, hogy tényleg nem elég jó, és padlóra került - végül összeszedte a bátorságát, és kiállt a saját igaza mellett, később pedig az eltemetett, elfeledett dalok egyikét is elővette, és bátran megmutatta.
Személy szerint az egyik leggyönyörűbb, legerőteljesebb üzenetet hordozó dal lett a Hi-Lo. Bámulatos, csodálatos... és szavakkal alig lehet körülírni: